L’exposició “On van els residus?” de l’Ajuntament de Barcelona s’instal·la a Diagonal Mar

El centre comercial acollirà de l’1 al 9 de juliol l’exposició itinerant de concienciació sobre el tema del reciclatge

Barcelona, 29 de juny de 2016

banner-expodeixalles-ca

L’Ajuntament de Barcelona ha escollit Diagonal Mar com a destí per a la seva exposició “On van els residus?” dissenyada i produïda amb criteris ambientals per l’àrea d’ecologia, urbanisme i mobilitat i que es podrà visitar de manera gratuïta. La mostra ofereix, de manera interactiva, informació sobre on van a parar els residus que es generen, a quins processos de transformació es sotmeten i en quin material o producte reciclat es converteixen a través de mecanismes i jocs interactius, diagrames, textos i vídeos.

De l’1 al 9 de juliol, a la rotonda principal del centre comercial s’explicarà el destí de vuit tipus de residus: botelles de cava, brics, càpsules de cafè, roba, frigorífics, oli de cuina, fluorescents i residus orgànics en un espai interactiu dividit en quatre àmbits: Entra en el cicle – Recicla! , Tornar a començar, Llegendes urbanes (FAQ) i Aplica’t ara – El teu esforç serveix! L’exposició va acompanyada de vuit mobles-dispositius que contenen un sensor de moviment integrat que facilitarà al visitant la interacció amb la mostra.

“Desde Diagonal Mar estem molt contents de ser el lloc escollit per l’ajuntament per acollir aquesta exposició i així col·laborar en el recolzament al medi ambient i en l’ajuda a la conscienciació ciutadana en el tema del reciclatge a través dels nostres espais i suports. Durant aquest any, el centre comercial s’ha involucrat amb accions mediambientals com l’hora del planeta o l’exposició de pesca sostenible d’WWF, ja que per a nosaltres és molt important poder formar part d’aquest tipus d’iniciatives de la ciutat de Barcelona e involucrar a tots els nostres visitants”, declara Elin Vigren, directora de màrqueting de Diagonal Mar.

On van els residus?” és una exposició itinerant nascuda el 2015 que ha viatjat per a diferents districtes de la ciutat de Barcelona. Es va llançar amb l’objectiu de promoure la implementació d’accions de sensibilització sobre els recursos sostenibles i la gestió de residus mitjançant activitats interactives, per a que així cada ciutadà agafi consciència del que es recicla.

Inaugurat el 20 de novembre de 2001, Diagonal Mar, centre comercial gestionat per CBRE, és un dels més grans de Catalunya. Està situat al inici de la Diagonal, en una àrea moderna i en constant expansió, en el districte del 22@. Els seus fàcils accessos el converteixen en el centre comercial més accessible de Barcelona.

El centre comercial ha estat guardonat amb el certificat d’excel·lència de TripAdvisor 2015 que premia l’excel·lència en la hospitalitat i que només s’atribueix a establiments que hagin obtingut sistemàticament bones opinions de viatgers en la web més gran de viatges del món.

Diagonal Mar disposa de més de 88.000 m2 de superfície total i té més de 200 establiments dedicats a la moda, restauració, oci i altres serveis. A més, ofereix 4.800 places d’aparcament totalment gratuïtes durant 3 hores.
El centre comerciat consta d’un espai d’oci i restauració al aire lliure “La Terrassa del Mar”. Inspirada en el Mediterrani, “La Terrassa del Mar s’obre a la gent de Barcelona: clients, veïns, treballadors de les torres d’oficines i als turistes dels hotels de la zona; un nou lloc de trobada per a compres, negocis i diversió obert a la ciutat i al mar.

www.diagonalmarcentre.com