Notas de prensa

Diagonal Mar posa en marxa un Punt Lila permanent contra la violència de gènere

El Punt  Lila  és un instrument promogut pel Ministeri d'Igualtat,  la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona per implicar el conjunt de la societat en la lluita contra la violència de gènere

El Punt Lila  de Diagonal Mar  permetrà accedir de manera discreta a aquest servei i proporcionar informació de com actuar davant d'un cas de violència de gènere i acompanyament a les possibles víctimes i  compta amb la col·laboració de la Guàrdia Urbana de Barcelona

Barcelona, 25  de novembre de 2021

El centre comercial Diagonal Mar,  propietat  de la  gestora global d’inversions immobiliàries DWS  en nom d’un dels seus fons immobiliaris  i  gestionat  per  CBRE,  primera firma internacional de consultoria i serveis immobiliaris,  posa en marxa el primer  “Punt  Lila  com a servei regular  en un centre comercial en el marc d’un projecte global promogut per CBRE en la lluita contra la violència de gènere i ha comptat amb la presència de la Sra. Soledad López-Cerón – Directora Nacional Property Management CBRE Iberia i el Sr. Joaquín Martos – Gerent de Diagonal Mar, el quals han manifestat “El compromís de CBRE i DIAGONAL MAR amb la societat és total, i estem especialment sensibilitzats amb la violència de gènere. Des de CBRE i DIAGONAL MAR estem treballant en la implantació del Punt Lila, en tots els nostres centres amb l’objectiu d’apropar a les víctimes un nou espai on poder informar-se i rebre l’ajuda necessària per acabar amb causa”

El Punt  Lila, forma part de l’estratègia de  CBRE  i DIAGONAL MAR en la lluita contra les desigualtats  i permetrà que tod@s l@s visitants, trabajador@s i usuari@s puguin trobar en un centre comercial, un lloc discret i accessible per rebre informació, assessorament, davant possibles agressions de gènere i permetrà també realitzar l’acompanyament a les possibles víctimes.

Diagonal Mar en la lluita per la igualtat contra la violència de gènere

Per dur a terme aquest projecte, CBRE  posa en marxa aquesta pla global, sent el Centre Comercial Diagonal Mar el primer a llançar la iniciativa.

Diagonal Mar ha format el personal del PAC – Punt d’Atenció al Client, personal del Servei de Seguretat i el Personal de gerència a través d’un projecte formatiu liderat per la Consultora Econsultoring, amb personal qualificat i especialitzat, qui ha impartit una formació certificada sobre la igualtat de gènere, l’assetjament i violència per raó de sexe  , fent especial èmfasi en com detectar senyals d’alerta i els protocols a seguir davant de cadascun dels diferents casos que puguin donar-se, per tal de prevenir i actuar de manera eficient, establint tècniques i habilitats de comunicació no sexista.

Que és un Punto Lila

El Punt Lila és un instrument promogut pel Ministeri d’Igualtat del Govern d’Espanya, la Generalitat de Catalunya  i  l’Ajuntament de Barcelona que pretén implicar el conjunt de la societat, en la lluita contra la violència de gènere i oferir la informació necessària per saber com actuar davant d’un cas d’aquestes característiques a víctimes i a l’entorn.  

Aquesta estratègia forma part del catàleg de mesures urgents del Pla de Millora i Modernització i suposa un canvi d’ enfocament en les polítiques públiques d’ atenció a les víctimes, situant la violència de gènere com un problema estructural que requereix de la implicació del conjunt de la societat per acabar amb ella.

Objetius

  • Implicar la societat en la lluita contra la violència de gènere i sexual.
  • Apropar els serveis integrals a les víctimes a través del seu entorn més directe i de manera discreta.
  • Facilitar informació sobre com actuar davant d’un cas de violència de gènere a establiments, entitats…

 

Contacte premsa

Tryptic Comunicació
diagonalmar@tryptic.net

Xavier Rieiro
María Luis