Diagonal Mar s’uneix al Dia Mundial de la Síndrome de Down

Diagonal Mar i la Fundació Catalana Síndrome de Down llancen una campanya de suport i sensibilització amb motiu del Dia Mundial de la Síndrome de Down els dies 20 i 21 de març al centre comercial

Barcelona, 18 de març del 2024

Amb motiu del Dia Mundial de la Síndrome de Down, que se celebra el 21 de març, Diagonal Mar, el centre comercial més emblemàtic de Barcelona, s’uneix a la Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD) per llançar una campanya de sensibilització sobre la importància de la inclusió i la igualtat d’oportunitats per a les persones amb aquesta condició.

La campanya, que es desenvoluparà del 20 al 21 de març, es compon d’un conjunt d’accions amb un propòsit dual: recaptar fons per a la FCSD i fomentar la participació activa del públic, buscant promoure els valors d’inclusió, igualtat i respecte que el centre comercial defensa. Aquesta iniciativa no només busca marcar una diferència positiva en la comunitat, sinó que també posiciona Diagonal Mar com a referent en termes de responsabilitat social corporativa i compromís amb la diversitat. Entre les accions que es duran a terme destaquen: Principi del formulariPrincipi del formulari

Signatura de llibres: El dia 20 de març, de 17:00 a 19:00 hores, es durà a terme la presentació i signatura dels llibres “Ignorant la SD” d’Andy Trias i “La Barcelona que et falta” de Jordi Riu. Ambdós autors compartiran les seves experiències i reflexions sobre la síndrome de Down, generant un espai de diàleg i intercanvi amb el públic assistent.

Xarxes socials: Es publicarà un post a les xarxes socials de Diagonal Mar amb l’objectiu de mobilitzar la comunitat online. Per cada comentari que es rebi a la publicació, Diagonal Mar donarà 1€ a la FCSD. Aquesta iniciativa busca aprofitar el poder de les plataformes digitals per difondre un missatge d’inclusió i promoure la participació activa dels usuaris.

Mitjons Desparellats per la inclusió: Diagonal Mar convida els seus visitants a acudir amb els mitjons desparellats com a símbol de la diversitat i l’acceptació. Per cada persona que participi en aquesta acció i ho notifiqui al Punt d’ Atenció al Client, es donaran 5 € a la FCSD. Aquesta iniciativa lúdica i creativa busca generar un impacte visual en el centre comercial i fomentar la importància de la inclusió.

Sonia Contreras, gerent del centre comercial Diagonal Mar, ha expressat el seu entusiasme en presentar aquesta campanya en col·laboració amb FCSD: “A Diagonal Mar, apostem fermament per crear espais on totes les persones se sentin benvingudes i valorades. Aquesta iniciativa reflecteix el nostre compromís continu amb la diversitat i la nostra dedicació a ser un centre comercial que va més enllà, contribuint positivament a la societat”.

A través d’aquesta iniciativa, Diagonal Mar promou els valors com la inclusió i el respecte, per tal de sensibilitzar la societat sobre la importància de crear un entorn més inclusiu i accessible per a totes les persones, promovent així una cultura d’acceptació i suport mutu.

Sobre la Fundació Catalana Síndrome de Down

La Fundació Catalana Síndrome de Down (FCSD) és una institució dedicada a millorar la qualitat de vida de les persones amb síndrome de Down i les seves famílies. Des de la seva fundació, la FCSD ha treballat incansablement per promoure la inclusió, el desenvolupament i l’ autonomia de les persones amb aquesta condició, oferint programes i serveis adaptats a les seves necessitats específiques. Amb un enfocament centrat en el respecte, la dignitat i l’ apoderament, la FCSD ha esdevingut un referent en l’àmbit de l‘ atenció i el suport a les persones amb síndrome de Down a Catalunya, contribuint de manera significativa a la construcció d’ una societat més inclusiva i justa per a tothom.