Una balena gegant arriba a Diagonal Mar per impulsar el consum responsable de productes del mar

Amb motiu de la Setmana dels Oceans, WWF i el centre comercial inicien avui una campanya de concienciació amb una exposició única

La iniciativa té com a eix central una espectacular balena de sis mmetres, que arriba per primera vegada al nostre país

wwf-mundo-sostenible-diagonal-mar-ca

Barcelona, 1 de juny de 2016

Del 1 al 11 de juny, l’exhibició en forma de balena gegant, creada pel reconegut artista italià Marcos Zanuso, estarà a Diagonal Mar. Aquesta acció forma part de la campanya Fish Forward de l’organització internacional WWF, que vol demostrar que cada consumidor és una peça clau a l’hora de conservar la salut dels oceans i els seus recursos. Durant aquests dies es realitzaran multitud d’activitats gratuïtes per a totes les edats: tallers, pintacares, photocall, projeccions…

Amb aquesta iniciativa l’objectiu és sensibilitzar als ciutadans sobre el paper crucial que tenen les seves decisions de compra diària per als oceans, un aspecte molt rellevant, ja que España ocupa la tercera posició de la UE en el consum de peix per persona al any.

“Cadascú, amb la nostra decisió de compra, podem tenir un impacte en la conservació dels nostres oceans”, ha declarat José Luis García Varas, responsable del Programa Marino de WWF. “Exigir a la nostra peixateria un bon etiquetatge que ens permeti tenir un producte ben identificat, exigir certificats de traçabilitat del peix o segells que assegurin la seva sostenibilitat com MSC o ASC (per als productes procedents de l’aqüicultura) són clau per a una elecció responsable”. I ha afegit: “Exigir que el peix que ens ofereixin sigui d’una procedència legal és el primer pas per mantenir saludables els nostres oceans”.

Aquesta acció s’emmarca dins del acord anual de Diagonal Mar amb WWF per a difondre la sostenibilitat. “Des del centre comercial tenim totes les eines i espais per poder conscienciar a un gran públic, per això hem d’aprofitar els nostres recursos i afluències per contribuir en aquestes causes. Tenir una exposició única i tan espectacular a Diagonal Mar farà que fem partícips als nostres clients de la conservació dels nostres oceans, en aquest cas de la conscienciació del consum responsable de productes que venen del mar”, declara Elin Vigren, directora de màrqueting del centre comercial.

L’exposició s’ubica a la rotonda central i estarà oberta de 10h a 22h. Durant aquests dies, tots els visitants podran fer-se una fotografia al photocall, i els que es facin un selfie i el pugin a Instagram amb el hashtag #fishforwardEU podran guanyar 100€ en una targeta real; els 50 primers participants obtindran una targeta de regal de 10€. Per als més petits de dilluns a divendres de 17h a 21h, hi haurà una zona de Pinta cares on sortiran amb la cara del peix que més els hi agradi. Els divendres de 17h a 21h i els dissabtes també de 11h a 14h i a la tarda, hi haurà un taller de pesca i un de caretes per a que els nens puguin aprendre el que vol dir la pesca sostenible mentre es diverteixen.

Al novembre de 2015, WWF va llançar la campanya FishForward per sensibilitzar als ciutadans europeus de l’impacte que tenen les seves compres de peix i marisc sobre els hàbitats marins i les condicions de vida dels 800 milions de persones que depenen d’ells per a promoure el consum sostenible dels productes del mar. Amb motiu d’aquest esdeveniment, cal recordar que la UE és la principal importadora de peix i marisc a escala mundial. Sense oblida, que el 50% del que s’importa prové de països en desenvolupament.

El pes d’Espanya en el comerç global té un lloc destacat, ja que és el quart major importador i el novè exportador del món. Per la seva part, Espanya té una important flota pesquera que opera en tots oceans del món. Aquests motius fan que el nostre país sigui clau per aconseguir pesqueries sostenibles en els nostres oceans, tant per l’acció directa de la seva flota com per la importància, junt amb la UE, d’una gestió sostenible de les mateixes.

Inaugurat el 20 de novembre de 2001, Diagonal Mar, centre comercial gestionat per CBRE, és un dels més grans de Catalunya. Està situat al inici de la Diagonal, en una àrea moderna i en constant expansió, en el districte del 22@. Els seus fàcils accessos el converteixen en el centre comercial més accessible de Barcelona.

El centre comercial ha estat guardonat amb el certificat d’excel·lència de TripAdvisor 2015 que premia l’excel·lència en la hospitalitat i que només s’atribueix a establiments que hagin obtingut sistemàticament bones opinions de viatgers en la web més gran de viatges del món.

Diagonal Mar disposa de més de 88.000 m2 de superfície total i té més de 200 establiments dedicats a la moda, restauració, oci i altres serveis. A més, ofereix 4.800 places d’aparcament totalment gratuïtes durant 3 hores.

El centre comerciat consta d’un espai d’oci i restauració al aire lliure “La Terrassa del Mar”. Inspirada en el Mediterrani, “La Terrassa del Mar s’obre a la gent de Barcelona: clients, veïns, treballadors de les torres d’oficines i als turistes dels hotels de la zona; un nou lloc de trobada per a compres, negocis i diversió obert a la ciutat i al mar.

www.diagonalmarcentre.com