Diagonal Mar es reinventa i converteix els seus aparadors en art

Núria Toll, Hök i Xavier Figueras exposen les seves obres "Keep The Sea, Plastic Free", "ENTRE DUES AIGÜES" i "El poder de les marques", en tres aparadors del centre comercial

Escaparates y arte en Diagonal Mar

Barcelona, 11 de juliol de 2022

El centre comercial Diagonal Mar, en col·laboració amb la productora cultural Arkham Studio, s’ha convertit en un museu on els visitants del centre comercial podran aproximar-se a l’art contemporani a través de les obres exposades per tres artistes locals de gran talent.

Les exposicions de la barcelonina Núria Toll, el Castelldefenc Xavier Figueres i el manresà Hök estan situades en diversos aparadors de la segona planta del centre comercial i permeten als clients del centre comercial descobrir la magnitud i profunditat dels seus treballs i fins i tot adquirir-ne algun.

Els tres artistes, de reconeguda trajectòria, han seleccionat acuradament les seves obres per donar a conèixer els secrets, tècniques i missatge que pretenen transmetre en la seva exposició:

L’obra de Núria Toll, titulada “Keep The Sea, Plastic Free” se centra en un mural i una escultura de fusta on l’artista ens recorda la importància de conservar el nostre mar net de plàstic.

Xavier Figueres, presenta l’exposició “ENTRE DUES AIGÜES”.  Formada per dues pintures d’ oli sobre tela; “Alexandra”una pintura que atrapa una instantània d’una nena nedant en una piscina i “Sâo Paulo” capta el moment en què una nena està jugant amb la sorra en una platja, just al moment que la marea és més baixa. Ambdues, estan a la venda.

Hök ens presenta l’exposició “El poder de les marques”, un recull de tres de les seves obres inspirades en el gran imperi de la corporació Disney: “Scrooge McDuck BitCoin”, “La Sirenita Playboy” i “Mickey Mouse Money Bag”.  Totes estan realitzades amb tècnica mixta (acrílic sobre tela, Graffiti markers i pintura en aerosol) i també poden ser adquirides.

Nina Kavaliova, gerent de Diagonal Mar ha declarat “Amb aquest tipus d’accions, volem donar l’oportunitat de descobrir artistes locals i apropar les seves obres als nostres visitants proporcionant-los una experiència única, diferencial i renovada a Diagonal Mar.”

El centre comercial Diagonal Mar està fomentant la cultura, treballant de la mà d’artistes locals, sorprenent els seus clients oferint un ampli i complet ventall d’activitats que juntament amb la varietat i qualitat dels operadors presents ofereixen una experiència completa i reinventada als seus visitants.

SOBRE ELS ARTISTES

Núria Toll, Dissenyadora gràfica de professió, sempre s’ha interessat per l’art i tot allò que l’envolta. La seva formació en disseny ha fet que el seu llenguatge visual sigui molt gràfic, incorporant la tipografia i jugant amb els missatges. Al llarg de la seva trajectòria he realitzat projectes molt diversos, tant per a petits negocis, com per a les marques com Adidas o Seat.

Xavi Figueras;  Realitzador audiovisual de professió, treballa a TV3 des de fa més de 30 anys. La seva pintura té un detall i un virtuosisme excepcional, i viure tan a prop de la influència del mar, ha inspirat gran part de la seva obra, traslladant-nos a les profunditats del mar.

Hök, Artista enamorat de les tipografies i els missatges que fan pensar i reflexionar sobre el consum i el poder de les marques.  Hök és director d’art i dissenyador editorial amb un màster a la Universitat de Disseny Elisava de Barcelona. El seu estil està lligat al món editorial, les revistes, la llibertat d’expressió i en les grans marques de consum.

Arte y escaparatismo en Diagonal Mar